Благата вест е една и съща за всички хора.
Включително за хомосексуалните. Добре
е да помним това в навечерието на поредния гей парад.
По времето на Исус фарисеите
бяха религиозните екстремисти. Те бяха посветени да защитават Мойсеевия закон с
педантична строгост. Садукеите пък бяха готови да изхвърлят от него всичко,
което е трудно да повярват. Те бяха либералите. Исус обаче не беше от нито една
от тези групи.
Днес много църкви в България
защитават морала, но избягват отговорността да обичат ЛГБТ (лесбийки, гей,
бисексуални, транссексуални). Другата крайност (по-разпространена на запад) пък
са църквите, които са прегърнали „теологията на удобството” – те са посветени
да достигат до ЛГБТ, но избягват отговорността да говорят за Бог не само като
за любящ, но и като за свят Бог.
За съжаление, и двете групи
отблъскват тези хора от Бога. Едната проповядва едно праведно но гневно
божество, което никой не би обикнал. Другата издига идола на толерантната
любов, която е изопачение на Христовата любов. За разлика от тях, Исус обичаше
всички хора без да компрометира Божията святост.
Ние в църква „Нов живот”
вярваме, че благовестието е за всички. Всички са грешни (Рим. 3:23), но Бог
подава ръка на всички за новорождение, спасение и вечен живот.
Хората, които се обозначават
с инициалите ЛГБТ се нуждаят да преживеят Божията любов и приемане.
Хомосексуализмът е грях (Рим. 1:25-27). Но това е само един от многото грехове.
Исус Христос умря, за да плати цената за греховете на всички, включително на
хомосексуализма.
Когато фарисеите изправиха
пред него жената, хваната в прелюбодейство, Исус им каза: „Който от вас е
безгрешен, нека пръв хвърли камък.” (Йоан 8:7). Това не е махване с лека ръка
на греха, а Божия незаслужена благодат: „Нито Аз те осъждам; иди си и отсега не
съгрешавай вече.”
Това правим и в „Нов живот”
- Варна. Всеки е добре дошъл. Църквата не е музей за восъчни фигури, а болница
за души. Ние сме общност, в която всеки е приет и насърчаван да израства в
познание на Бога, докато достигне до покаяние и тръгне по пътя на ученичество.
В това пътуване хората
постепенно се променят и преобразяват. Започват да отразяват все повече и
повече Неговия образ. Разбират, че тяхната идентичност не е в сексуалната им
(националната, расова, социална) принадлежност, а в Христос.
Колкото до гей парада, като
християни не можем да се съгласим с парадиране с коя да е форма на греховност,
включително с тази. Гордостта предшества погибелта (Притчи Соломонови 16:18).
Тя е бунт на човека срещу Създателя. А гордостта и парадирането с греха е още
по-явен бунт против Бога.
Това е така, защото подобни
прояви целят промяна в обществените нагласи и приемане на нещо ненормално за нормално. Обвиненията в реч на омраза към защитниците на традиционния християнски брак между мъж и жена постепенно ще доведат до дискриминация и криминализиране на всеки опит да се изрази несъгласие с тези грешни практики.
Така постепенно се подменят ценностите и идентичността ни, и се подкопава морала на обществото. За такива хора Библията казва: „А който съблазни един от тези малките, които вярват в Мене, за него би било по-добре да се окачи голям воденичен камък на врата му, и бъде хвърлен в морето.” (Марк 9:42)
Така постепенно се подменят ценностите и идентичността ни, и се подкопава морала на обществото. За такива хора Библията казва: „А който съблазни един от тези малките, които вярват в Мене, за него би било по-добре да се окачи голям воденичен камък на врата му, и бъде хвърлен в морето.” (Марк 9:42)
И така, хомосексуализмът е
грях. Публичното парадиране с хомосексуализма е грях. Той трябва да се изобличава. Но хомосексуалните хора
също имат нужда от любов и приемане. Затова, вместо да се наведем и да вземем
камък като фарисеите или да си затворим очите като садукеите, Исус ни показва
един различен, трети начин: да казваме истината с любов.
Само така ЛГБТ могат да
познаят Бога и да преодолеят склонността си да грешат. Изходът за тях, както и
за всички нас е не да хвърляме камък по тях, а да им подадем ръка за помощ.
Защото благата вест е една и
съща за всички хора. Включително хомосексуалните.